Ódorné Mátyássy Ágnes
Gyógypedagógus, mentálhigiénés szakember
Telefon: 20/77-222-15
E-mail: hogyvagyhaz@gmail.com
Pszichopedagógiai végzettségemnek megfelelően két tudományterület határán, holisztikus szemlélettel dolgozom, elsősorban óvodás és kisiskolás korú gyerekek fejlesztőpedagógiai ellátását végzem. A hozzám érkező gyermeket pillanatnyi testi és lelki állapotával, sajátos képességeivel, családi körülményeivel és tágabb környezetével együtt tekintve próbálom megérteni aktuális élethelyzetét, és igyekszem hozzásegíteni őt sokoldalú képességfejlődéséhez.
Munkámat játékos keretek között végzem, amiben nagy segítséget jelent számomra, hogy tetőtől talpig homo ludensként születtem, ami a későbbiekben sem változott. Igazi kihívást jelent számomra, ha változatos feladatokat készíthetek egy-egy nehezen mozduló képesség fejlesztésére. A bennem felszabaduló kreatív energiát többnyire a gyerekek is megérzik, a személyre szabott feladatok megoldása mindig örömtelibb az átlagosnál.
Gyógypedagógiai szemléletem kialakulásánál mérföldkövet jelent számomra az az időszak, amikor a szenzoros integrációs terápia módszerével kezdtem dolgozni. Még ma is, újra és újra lenyűgöz az a folyamat, ahogy a kis csetlő-botló, ügyetlen kisgyermek - megnyitva magát a mozgás örömének - egyszer csak számtalan területen kezd kibontakozni, összerendeződni.
NAGY DÓRA
Gyógypedagógus
Telefon:
E-mail: hogyvagyhaz@gmail.com
2014-ben végeztem az ELTÉ-n gyógypedagógia szakon, de már az ezt megelőző években is folyamatosan gyerekekkel foglalkoztam. Az elmúlt időszakban a szakmám számos területén volt lehetőségem tapasztalatot szerezni az állami és a magán ellátásban egyaránt. Elsősorban az óvodás és kisiskolás korosztály fejlesztése áll közel hozzám. A HogyVagyHázban a szenzoros integrációs terápia szemléletével dolgozom, mely változatos, izgalmas eszközöket és sokszínű játéklehetőséget kínál a gyerekeknek. A DSZIT képzés során leltem rá arra a megközelítésmódra, mellyel legkönnyebben tudok azonosulni, és amely a legmarkánsabban alakította szakmai szemléletemet. Hiszem, hogy akkor tudjuk elérni a céljainkat, ha a gyermekek személyiségéhez, képességbeli és életkori sajátosságaihoz maximálisan alkalmazkodva teremtjük meg számukra a lehetőséget a fejlődésre. Foglalkozásaimon így elsősorban a szabad játéktevékenység kerül előtérbe, melyben a gyermekek kiélhetik kreativitásukat, kalandvágyukat, megvalósíthatják saját ötleteiket, újabb és újabb kihívásokat kereshetnek. Igyekszem izgalmas játszótárs lenni az életükben, mely nagyon testhezálló és hálás szerep számomra. Fantasztikus élmény megtapasztalni, ahogy hétről hétre változnak, kibontakoznak, fejlődnek a gyerekek ebben a biztonságos közegben.
SALACZNÉ SZILÁGYI GABRIELLA
Tanácsadó szakpszichológus, DSZIT terapeuta, kismamajóga oktató
(továbbá autogén tréning, gyermek relaxáció képzés, gyermekdráma képzés)
Telefon: 30/517-0474
E-mail: s.szilagyi.gabriella@gmail.com
Tanácsadó szakpszichológus vagyok. Gyerekekkel és szüleikkel, valamint várandósokkal foglalkozom. Olyan szemléletmóddal, módszerekkel szeretek dolgozni, melyek a másik személy öngyógyító képességére, kreativitására, kezdeményezésére építenek. Ilyen a dinamikus szenzoros integrációs terápia is. Azért tartom csodálatosnak, mert a gyerekek szempontjából olyan egyszerű: felszabadult játéknak érzik a foglalkozást. “Csupán” hintáznak, alkotnak, akadálypályát építenek, és mindebben mi terapeuták mellettük vagyunk, kísérjük, és csak olyan mértékben segítjük őket, amennyire szükségük van rá. Jó megélni a gyerekekkel, ahogy a kezdeti, gyakran kapkodó, kaotikus vagy éppen túlzottan óvatos tevékenységekből elkezd kialakulni egy rendszer, az eszközök egyre kreatívabb és magabiztosabb használata. Ez óriási dolog: a gyerekek megélik saját hatóerejüket, kompetenciájukat, és ez változást hoz viselkedésükben, önszabályozásukban is.
A foglalkozásaimon a gyerekek igényeihez igazodva a DSZIT mellett szinte mindig előkerülnek játékterápiás, gyerekdrámás, gyermek-relaxációs, művészetterápiás elemek. A gyerekek legbátrabb ötleteinek, kezdeményezéseinek támogatásában biztonságot ad a sokéves sportakrobatika múltam: a rutinom a fizikai megtartásban, elkapásban.
Igyekszem a szülőkkel együtt gondolkodni azon, hogyan vihetők be ezek az élmények, a “DSZIT-es szemlélet” a család hétköznapjaiba is. Szívesen ötletelek közösen olyan apró változtatásokról, melyek segíthetik a szülő-gyerek kapcsolódást, a nehézségek játékos megoldását.
Volenszki Ivett
Klinikai szakpszichológus
Telefon: 06/20/3331315
E-mail: volenszki.ivett@gmail.com
Klinikai szakpszichológusként végzett munkám során gyerekekkel dolgoztam együtt a legtöbbet, azzal a céllal, hogy jól érezzék magukat a bőrükben, hogy kibontakoztassák a bennük rejlő képességeket. A gyerekek csodálatos képességgel rendelkeznek a fejlődésre, mind testileg, mind lelkileg. Az őket körülvevő felnőttek (szülők, rokonok, pedagógusok) mindannyian segítségükre lehetnek abban, hogy ezt a természetes fejlődést lehetővé tegyék. Sokszor nem könnyű ez, a mindennapok rengeteg munkája közepette. A fejlődés folyamatát akadályozhatja, megnehezítheti valami, mint egy keresztbedőlt fatörzs a patakon, amely eltorlaszolja a víz útját. A hasonlat szerint a pszichológus ebben segít: hogy a fejlődés útjából elkerüljön az akadály. Amikor félrehúzzuk a fatörzset, a víz újra szabadon, frissen áramolhat.
A szenzoros integrációs terápia hatékonysága, sokszínűsége, élményszerűsége a kezdetektől lenyűgözött, ezért folyamatosan alkalmazom a munkám során. A gyerekek sokféle nehézséggel küzdhetnek, amit többnyire nem tudnak elmondani, hanem a viselkedésükből következtethetünk erre. A szülők általában a gyermek figyelemproblémájával, magatartási, beilleszkedési, tanulási, önértékelési, hangulati nehézségeivel, testi tünetekben, mozgásban megnyilvánuló vagy étkezéssel, alvással kapcsolatos gondjaival keresnek fel.
Az ismerkedéshez, felméréshez változatos és játékos pszichológiai vizsgálatokat használok, az eredményeket a szülőkkel megbeszélem. A foglalkozásokon játékterápiát alkalmazok. A gyerekek játékban tudják legjobban kifejezni magukat, az érzelmeiket, nehézségeiket is. A gondjaikat feldolgozni, megoldani is éppúgy a játék során tudják legjobban. A segítést rugalmasan alakítom a gyermekhez, szenzoros integrációs, drámapedagógiai, családkonzultációs, pszichoanalitikus, serdülőkonzultációs képzettségeimnek köszönhetően. A szülőkkel együtt nyomon követjük a folyamatot, megbeszélések formájában. Családkonzultációra, szülőkonzultációra is van lehetőség. Feltárásra kerülnek a gyerekek erősségei, tehetségterületei is, amelyek sokat segítenek a változás útján. Fontosnak tartom, hogy a gyerekek idejében segítséget kapjanak: minél hamarabb kezdünk egy problémával foglalkozni, annál hamarabb rendeződhet.